نقد بازی DARK SOULS
 
بگو هستی2
سه شنبه 15 آذر 1390برچسب:, :: 20:51 ::  نويسنده : نیما تهی

سازندگان Dark Souls از مرگ نمي ترسند. در واقع بايد بگوييم آنها از مرگ شما در بازي شان نمي ترسند. پس از منتشر شدن Demon’s Souls عنوان Action RPG اي که در سال گذشته به موفقيت تعجب آوري در سطح بين المللي دست يافت، سازندگان اين بازي از شهرت آن به عنوان يک بازي بي رحمانه، سخت و مشکل، لذت بردند. حالا آن ها مي خواهند در نمايشگاه Namco Bandai در دبي، قسمت بعدي را با افتخار به نمايش بگذارند و مايلند کاملاً روشن کنند که تغيير نام اين عنوان به اين معنا نيست که در اين بازي با تجربه اي آسان تر روبرو خواهيد شد.


Kei Hirono (تهيه کننده بازي) با لبخندي بر لب مي گويد:” Demon’s Souls سبب مرگ هزاران نفر از بازيکنان شد. سري جديد از قبلي هم مشکل تر است “. اين بازي يک ماجراجويي فانتزي سياه است که در آن بازيکنان بايد با احتياط از ميان چندين سياه چال بخزند و با تعداد زيادي از جانوران مبارزه کنند که دشمناني سرسخت هستند. پيش نمايش ما از محيط بيروني از يک دژ عظيم به نام قلعه ي Sen آغاز مي شود. Hirono با خنده مي گويد: ” ما مرحله اي را انتخاب کرده ايم که نشان مي دهد بازيکنان با چه انواع مختلفي از مرگ مواجه مي شوند “. ظاهراً طي توليد، اين مرحله را “Trap Themepark” نام گذاري کرده اند. لازم نيست زياد صبر کنيم تا دليل اين نام گذاري را بفهميم: به محض اين که کاراکتر اصلي زره پوش وارد ساختمان مي شود، پايش را روي سنگ فرش تله گذاري شده اي مي گذارد که باعث مي شود تيري از ديواري با فاصله ي زياد به سمت شکمش پرتاب شود. اين باعث مي شود از بار سلامت مقدار زيادي کم شود در مراحل بعدي با پرتاب هاي تير بسيار بيشتري روبرو خواهيم شد. Hirono توضيح مي دهد که هدف بازي Dark Souls، بهره گيري از سه مفهوم کليدي بازي اصلي بوده است: شمشير بازي قوي و استراتژيک، محيط هايي که قابليت اکتشاف بالايي دارند و عنصر منحصر به فرد آنلاين که به شرکت کنندگان اين امکان را مي دهد که وارد مبارزه هاي تک نفره ي ديگر بازيکنان شوند، براي آن ها پيام بگذارند، با آن ها همکاري کنند يا در دوئل هاي رقابتي شرکت کنند.

توجه:اين بازي,از سايت gamespot ,بزرگترين سايت امتيازدهي به بازيها,از مجموع 10 نمره, 9.5 نمره را به خود اختصاص داده و اگر نگوييم اين بازيها بهترين بازي سال 2011 است,بدون شک جزو 3 بازي برتر سال است.

در Dark Souls، باز هم مي توانيد جنگجوي خاص دلخواهتان را با جنسيت، اندام و همچنين تجهيزات مهم مورد نظرتان بسازيد. در طول بازي، اشکال مختلفي از زره ها و تسليحات در دسترس شما قرار مي گيرند و ساختن انواع جنگجو هاي فوق العاده منحصر به فرد را ممکن مي سازند. اين يکي از شاخه هاي سيستم Demon’s Souls است که نتايج جالبي دارد: Hirono يک نمونه را به ما نشان مي دهد که توسط تيم سازنده ساخته شده، يک کاراکتر کوتاه و چاق با زره پيازي که شديداً مانع از حرکت سريع و چالاکي او مي شود. Hirono مي گويد: ” ما اسمش را شواليه ي پيازي گذاشته ايم. نمي دانيم به دردي مي خورد يا نه ولي او را ساخته ايم”. قلعه ي Sen، هزار تويي است با پلکان هاي مارپيچ و راهرو هاي باريک. در حالي که به پيش مي رويد، راه جلويتان با نور بسيار کمي روشن شده است. در راهمان به سوي برج و بارو، با جنگجو هاي زيادي روبرو مي شويم که چهار دست هستند و سر مار شکل دارند. آن ها از دل تاريکي بيرون مي آيند و به شما حمله مي کنند و مثل مار پيچ و تاب مي خورند و هيس هيس مي کنند. بايد با شمشير بازي ماهرانه يا استفاده ي سريع از جادو از شرشان خلاص شويد (گوي هاي آتشين براي اين کار مناسبند).



در مراحل اوليه به آرامي وارد يک تالار غار مانند مي شويم که در آن چهار پاندول عظيم تبر مانند در راهي باريک در حال نوسان هستند. اين يک Challenge آشنا در بازي هاي پلتفرمر است، اما در اينجا به زمان بندي بسيار دقيقي نياز هست و براي جذاب تر شدن، در پايان يک مرد ماري ايستاده و به سمت شما تير پرتاب مي کند. از چند پله بالا مي رويم و به درگاهي مي رسيم که به همان تالار وسيع راه دارد، با مسير عبوري بلند تر و باريک تر و چند پاندول ديگر؛ مي توانيم Challenge اي را که گذرانديم در پايين ببينيم و اگر به بالا نگاهي بيندازيم، مشخص مي شود که باز هم Challenge هايي در پيش داريم اين قسمت پر از مأموريت هاي زماني دقيق است. در جاي ديگري، بخشي است که در آن بايد از پلکاني بالا برويم در حالي که از جريان پيوسته ي سنگ هايي فرار مي کنيم که در جهت مخالف پرتاب مي شوند. وقتي در ساختمان بالاتر مي رويم، با ماشين غول پيکري روبرو مي شويم که اين سنگ ها را از طريق دنده ها و چرخ هايي بسيار بزرگ در باد گير هاي مشخصي هدايت مي کند و اهرمي دارد که با آن مسير پرتاب سنگ ها تغيير داده مي شود و اين ماشين را تبديل به يک معماي محيطي بسيار بزرگ مي کند. بعد از آن با ترکيبي معمول از Challenge هاي کوتاه و دقيق چالاکي با آزمون هاي طولاني مواجه مي شويم. Hirono در راه بازي، با چند صحنه که ممکن است به برداشت جديدي از عنصر آنلاين مبتکرانه ي Demon’s Souls اشاره داشته باشند، سر به سر ما مي گذارد. در چند تا از اتاق ها، تعداد زيادي مجسمه ي سنگي بزرگ شواليه هست که به گفته ي او بخشي کليدي از بازي هستند؛ در يک قسمت، او چند قفس در اندازه ي انسان را نشان مي دهد که از سقف آويزان شده اند. او مي گويد :” هممم، اين قفس ها حتماً معنايي دارند ولي فعلاً آنها را ناديده مي گيريم “. آيا ممکن است اين قفس ها تله اي براي بازيکنان ديگر باشند؟


نامکو تا E3 در ژوئن، هيچ چيزي را تأييد نمي کند، اما Hirono کمي بيشتر اطلاعات در اختيار ما مي گذارد. او مي گويد: “در اين بازي هم همکاري هست و هم رقابت. اين سيستم شباهت هايي با Demon’s Souls دارد اما کاملاً نو شده و مشخصات جديد زيادي در دسترس خواهند بود “. ” چيزي که مي خواهيم روي آن تأکيد داشته باشيم، مقدار ايفاي نقش در بازي است. مي خواهيم هر بازيکن واقعاً نقشي داشته باشد و سيستم جديدي را اجرا کرده ايم – هنوز مطمئن نيستيم چه اسمي روي آن بگذاريم – نوعي قرار داد که به تعيين نقش بازيکن در دنياي Dark Souls کمک کند. اين نقش تعيين مي کند که آيا مي خواهيد با بازيکنان ديگر متحد باشيد يا با آن ها بجنگيد “. اما طبيعي است که بازي سبب مي شود به اشيا و مشخصات به ظاهر نمايشي و معمولي نگاه کنيم و در مورد اهميت آن ها بينديشيم. آنچه Demon’s Souls به سرعت به بازيکنان آموخت اين بود که نبايد هيچ چيزي را بديهي فرض کنند؛ اشياي معمولي مورد استفاده قرار گرفتند و پنهان شدند، آيتم هاي RPG اهميت جديدي پيدا کردند. Dark Souls هم مشمول همين قوانين است. در قسمت جالبي Hirono يک صندوق گنج را باز مي کند و شما انتظار داريد که در آن اشياي با ارزشي ببينيد. اما دريچه اي به سرعت باز مي شود و دهان بسيار بزرگي را نشان مي دهد که در آن دندان هاي تيزي به چشم مي خورند. ناگهان از دو طرف جعبه دو دست ظاهر مي شوند و کاراکتر را به سمت دهان خونين مي کشند. هنگامي که خود را خلاص مي کنيم، دو پاي لاغر و بلند از پايه بيرون مي آيند و با حرص تلو تلو خوران به سمت ما مي آيند.



در برج و بارو، Hirono دوربين را به اطراف مي گرداند. مي توانيم قلعه ي وسيعي را روي لبه ي صخره اي، چند صد متر بالاتر از خودمان و قلعه ي ديگري را در دره اي در پايين ببينيم – ظاهراً مي توان در تمام اين ها به اکتشاف پرداخت و مناظر بازي دائماً به تالار عذاب بعدي که پيش رو داريم، اشاره مي کنند. آن طرف پلکان منبع سنگ هاي عظيم را پيدا مي کنيم: يک غول سنگ مانند خاکستري رنگ وجود دارد آن ها را از روي کوهي از سنگ ها بر مي دارد و در سطح شيب داري مي اندازد. بعد از آن جنگ سختي در مي گيرد و وقتي او شکست خورد، انتظار داريم که پيش نمايش به پايان برسد. اما Hirono هشدار مي دهد: ” اين نبرد اصلي نبود “. ناگهان او به ساختمان ديگري در نزديکي نگاه مي کند در درگاه آن يک هيولاي جنگجوي غول پيکر ايستاده که چندين برابر غولي است که کشتيم. او همان Golem آهنيني است که در تريلر اخير Dark Souls ديده ايم. Hirono مي گويد: ” شايد اين يکي را نتوانيد به تنهايي شکست دهيد “. به نظر او بايد با همکاري بازيکن ديگري (Co-op) آن را شکست داد که اين يکي از عناصر اصلي در مبارزات پايان مرحله اي است.



بنابراين، اين بازي ادامه ي سرسختانه ي رويکرد Demon’s Souls به ژانر RPG اکشن است. بازي براي يافتن مخاطبان معمولي بيشتر، به هيچ وجه ساده نشده گرچه Hirono مشتاقانه به اين نکته اشاره مي کند که چالش ها به دقت مشکل شده و سيستم منصفانه اي را همانند قبل طراحي کرده ايم. او مي گويد: ” تفاوت ناچيز است و تنظيم آن مشکل است، اما در حال حاضر ما اين کار را انجام مي دهيم. ما بازي مي کنيم و سعي داريم تجسم کنيم مردم چطور بازي مي کنند و دشمنان از کجا ظاهر مي شوند. سعي داريم به جايي برسيم که بازي مشکل باشد و در عين حال بازيکن سرگرم شود “. نظر Hidetaka Miyazaki (کارگردان بازي) اين است: ” بازي مشکل است، اما هميشه راه هاي زيادي براي غلبه بر مشکلات وجود دارند و بازيکنان مي توانند از اشتباهاتشان درس بگيرند. کاري که ما انجاام مي دهيم فقط قوي تر کردن دشمنان نيست بلکه گزينه هاي کافي هم در اختيار کاربر قرار مي دهيم “.
اینم چند تا عکس از بازی
[تصویر: ddzrmg6c5vx01sf478y_thumb.jpg]
[تصویر: 54vx49s8kbmf91bgv2ss_thumb.jpg]
[تصویر: cilhiul7bje6n7io0bgs_thumb.jpg]
[تصویر: 8owxruz2l7sr2f1revuj_thumb.jpg]
[تصویر: pakm47k1yrd6zi3a1lld_thumb.jpg]
[تصویر: z5jdf087c0wjrhhp434j_thumb.jpg]
[تصویر: 4dpvym0t4kk50vmn01dm_thumb.jpg]
ممنون که وقت گذاشتین خوندیدن . نظر یادتون نره



نظرات شما عزیزان:

ایول
ساعت20:58---15 آذر 1390
سلام وب خوبی داری خوشحالم میشم به وب من بزانی و اگر از وبم خوشت اومد از قسمت تبادل لینک هوشمند وبم منو لینک کنی تا در همون لحظه لینک بشی/راستی اول وبم یه چتروم هست اگه خواستی تو وب تو هم چتروم باشه میتونی از قسمت[copy this]کد چتروم رو کپی کنی و تو وب خودت قرارش بدی منتظرتم===www.amirana.lxb.ir

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • در این شهر...
  • پری دانلود
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بگو هستی2 و آدرس begoohasti2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 99
بازدید کل : 53514
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 99
بازدید کل : 53514
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید